Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

הכנסת אורחים אברהם אבינו - אוקטובר 2018 דנה בפרשה : האי גברא, הכי גרסינן (כך אנו גורסים), הלכות גדולות.

הכנסת אורחים אברהם אבינו - אוקטו×'ר 2018 ×"× ×" ×'פרש×" : האי גברא, הכי גרסינן (כך אנו גורסים), הלכות גדולות.. מערכי השיעור הינם חלק מכלל לימודי תורה בבית הספר. אברהם מבין שאם איננו רגיש לזולתו הוא אינו יכול לקבל פני שכינה. סיפורים על הכנסת אורחים בניחוח של סיפורי חסידים. בתחילת פרשתנו מתגלה אברהם אבינו בשיא גדולתו. על הרגעים בהם אברם ושרי הגיעו לארץ כנען, הירידה למצרים, מלחמת העולם וברית בין הבתרים.

להר מירון עולים בכל שנה רבבות של יהודים הבאים לפקוד את הציון הקדוש של רבי שמעון בר יוחאי.מידי שנה, ביום לג בעומר, אנו זוכים לארח את הקהל הענק שעולה למירון להשתטח בציון הקדוש ביום ההילולא של רבי שמעון בר יוחאי. ביותר אנו למדים מפרשינו יסוד חשוב בעבודת ה', הרי אברהם אבינו עה אם לא היה מתמקד בהכנסת אורחים והיה מתמסר כולו לעבודת ה' בלא טרדות והפרעות שלאורחים רבים, הרי הוא היה יכול לטפס בעצמו ולהגיע להרבה יותר. קבוצות פרק תהילים יומי + קבוצות הסגולה/התפילה היומית. יהודי עקשן, עם קשה עורף, יהודי אמיתי. הוה אמינא (הייתי אומר), הוי אומר, הכנסת אורחים, הלכה א', הערה א'.

יחיאל אופנר ציורי ×
יחיאל אופנר ציורי ×"עייר×" ×"×™×"ו×"ית Artist Yechiel Offner Paintings Of The Jewish Shtetl ×"×£ צ×'×™×¢×" פרשת ×"ש×'וע Parsha Torah Coloring Pages from sfilev2.f-static.com
בתחילת פרשתנו מתגלה אברהם אבינו בשיא גדולתו. אף על פי כן, התורה לא פירטה לנו בכל מצוה ומצוה כיצד קיים אותה אברהם. שהרי בתורה מסופר, שכאשר הוטלה על אליעזר עבד אברהם השליחות הגורלית, למצוא אשה מתאימה ליצחק אבינו, אשה שתוכל יחד עמו להמשיך את תהליך יצירתו ולידתו של עם. פתחנו את השיעור בכתיבת המילה 'אורחים' על הלוח ובשיחה על חוויותינו כמארחים וכמתארחים, האזנו לשיר על הַמוּסְלְמִים רוֹאִים אֶת עַצְמָם כְּבָנָיו שֶׁל אַבְרָהָם אָבִינוּ, צֶאֱצָאֵי יִשְׁמָעֵאל. סעודת אברהם אבינו, הכנסת אורחים, אברהם אבינו, פרשת וירא. לאחר שמל את עצמו ואת בני ביתו, זוכה אברהם לביקור חולים מאת הקבה בעצמו וכפי שמביא רשי את המדרש: משם עלה אברם לנגב, רכוש רב היה לאברם והרבה צאן ובקר חמורים וגמלים, גם לאחיינו לוט היה צאן רב, בקר וגמלים, אלא שבעוד רועי אברם אבינו הושפעו מאדונם ולא הניחו לצאן לרעות בשדות זרים, הרי. הכנסת אורחים היא ערך חשוב בתרבויות שונות הנוגע לאירוח אדם שהזדמן למקום זר.

אברהם אבינו העיד על עצמו ואנכי עפר ואפר4, שהוא היה עניו ושפל, והאריכו בזה חזל במשנה5:

אברהם אבינו, שכתב את ספר היצירה ותיקן (כלומר יצר) את תפילת שחרית, מייצג את עמוד החסד בעולם, משום שהיה מרבה בהכנסת אורחים גם כשהיה במצב רפואי רגיש בימים שאחרי המילה. להכנסת האורחים יש משמעויות שונות במקומות שונים בעולם ובתקופות שונות בהיסטוריה. מעבר ליצחק וישמעאל, לאברהם היו עוד ששה בנים מהאישה אותה נשא לאחר מות שרה, קטורה: שהרי בתורה מסופר, שכאשר הוטלה על אליעזר עבד אברהם השליחות הגורלית, למצוא אשה מתאימה ליצחק אבינו, אשה שתוכל יחד עמו להמשיך את תהליך יצירתו ולידתו של עם. בישראל כיום ישנם ילדים שהם אינם יהודים. אבל כשאתה בא למנוע ממנו מצווה, דווקא אז הוא מתחזק במצווה. לאחר שמל את עצמו ואת בני ביתו, זוכה אברהם לביקור חולים מאת הקבה בעצמו וכפי שמביא רשי את המדרש: הוא מנסה להבין את המשפט הזה ברובד עמוק יותר. האי גברא, הכי גרסינן (כך אנו גורסים), הלכות גדולות. תלמידיו של אברהם אבינו עין טובה, ורוח נמוכה, ונפש שפלה. בקטע הזה מתייחסים לביטוי גדולה הכנסת אורחים יותר מקבלת פני שכינה ברצינות. הכנסת אורחים היא ערך חשוב בתרבויות שונות הנוגע לאירוח אדם שהזדמן למקום זר. מילה או הכנסת אורחים, חמאה וחלב ובן הבקר, יהרגו רק אברהם או גם לוט, אינו יכול לזרז הגמר רק ההתחלה, ותן טל ומטר לברכה.

קבוצות פרק תהילים יומי + קבוצות הסגולה/התפילה היומית. שהרי בתורה מסופר, שכאשר הוטלה על אליעזר עבד אברהם השליחות הגורלית, למצוא אשה מתאימה ליצחק אבינו, אשה שתוכל יחד עמו להמשיך את תהליך יצירתו ולידתו של עם. בתחילת פרשתנו מתגלה אברהם אבינו בשיא גדולתו. אז הנה הפירוט ואנחנו נראה מה אפשר ללמוד מזה, וגם איך כל פרשן לוקח את הפסוקים למקום שלו. לוט אברהם אבינו הכנסת אורחים מידת החסד.

א×'ר×
א×'ר×"ם א×'ינו לקסיקון לתר×'ות ישראל תר×'ות Il from tarbutil.cet.ac.il
הוא מנסה להבין את המשפט הזה ברובד עמוק יותר. האי גברא, הכי גרסינן (כך אנו גורסים), הלכות גדולות. דיברנו על הכנסת אורחים, על הדיבור בין המלאכים לשרה לאלוקים על לידת יצחק, ועל המומ של אברהם על עשרת הצדיקים. הכנסת אורחים היא דבר חשוב, שעליו נאמר בתלמוד: במצב כזה לא שייך להמשיך לדבר עם השכינה. לאחר שהוא ובני ביתו עברו ברית מילה, זוכה אברהם לביקור חולים מאת הקבה בעצמו, וכפי שמביא רשי את המדרש: בפסוקים הראשונים של פרשתנו עסקנו גם בגליונות תשה ותשטז. גדולה הכנסת אורחים מהקבלת פני שכינה (שבת קכז עא).

בריאת העולם אוסף קישורים , אוסף גדול של דפי עבודה לספר ראשית , סיפורי חזל עם מוסר השכל לגיל הרך.

הוה אמינא (הייתי אומר), הוי אומר, הכנסת אורחים, הלכה א', הערה א'. אף על פי כן, התורה לא פירטה לנו בכל מצוה ומצוה כיצד קיים אותה אברהם. גדולה הכנסת אורחים מהקבלת פני שכינה (שבת קכז עא). ביהדות, הכנסת אורחים היא מצווה חשובה שהוקדש לה בתורה פירוט מיוחד ושעליה נאמר בתלמוד: אפשר לומר שאחת הבחינות לאופיו היהודי של כל אחד מאיתנו היא מידת הכנסת האורחים שלו. אברהם אבינו קיים את כל התורה כולה. סעודת אברהם אבינו, הכנסת אורחים, אברהם אבינו, פרשת וירא. האי גברא, הכי גרסינן (כך אנו גורסים), הלכות גדולות. שהרי בתורה מסופר, שכאשר הוטלה על אליעזר עבד אברהם השליחות הגורלית, למצוא אשה מתאימה ליצחק אבינו, אשה שתוכל יחד עמו להמשיך את תהליך יצירתו ולידתו של עם. ביותר אנו למדים מפרשינו יסוד חשוב בעבודת ה', הרי אברהם אבינו עה אם לא היה מתמקד בהכנסת אורחים והיה מתמסר כולו לעבודת ה' בלא טרדות והפרעות שלאורחים רבים, הרי הוא היה יכול לטפס בעצמו ולהגיע להרבה יותר. מצוות הכנסת אורחים, היא אחת מהמצוות המאפיינות ביותר את עם ישראל. תלמידיו של אברהם אבינו עין טובה, ורוח נמוכה, ונפש שפלה. אברהם מבין שאם איננו רגיש לזולתו הוא אינו יכול לקבל פני שכינה.

אברהם אבינו בונה בניין, בניין של נצח, ולכן התורה מספרת לנו על כל חלק קטן של מעשיו. ואכ, כיון שבעל הבית מתעסק עכשיו בהכנסת אורחים, תתעורר זכותו של אברהם אבינו לרפאות את נכדו חיימ'ל במהרה, וכך הוה שמצבו הוטב מיד. על הרגעים בהם אברם ושרי הגיעו לארץ כנען, הירידה למצרים, מלחמת העולם וברית בין הבתרים. זמרן, יקשן, מדן, מדין, ישבק ושוח. גדולה הכנסת אורחים יותר מקבלת בפני השכינה.

יחיאל אופנר ציורי ×
יחיאל אופנר ציורי ×"עייר×" ×"×™×"ו×"ית Artist Yechiel Offner Paintings Of The Jewish Shtetl ×"×£ צ×'×™×¢×" פרשת ×"ש×'וע Parsha Torah Coloring Pages from sfilev2.f-static.com
פתחנו את השיעור בכתיבת המילה 'אורחים' על הלוח ובשיחה על חוויותינו כמארחים וכמתארחים, האזנו לשיר על הַמוּסְלְמִים רוֹאִים אֶת עַצְמָם כְּבָנָיו שֶׁל אַבְרָהָם אָבִינוּ, צֶאֱצָאֵי יִשְׁמָעֵאל. לוט אברהם אבינו הכנסת אורחים מידת החסד. בריאת העולם אוסף קישורים , אוסף גדול של דפי עבודה לספר ראשית , סיפורי חזל עם מוסר השכל לגיל הרך. אברהם אבינו בונה בניין, בניין של נצח, ולכן התורה מספרת לנו על כל חלק קטן של מעשיו. קבוצות פרק תהילים יומי + קבוצות הסגולה/התפילה היומית. ביהדות, הכנסת אורחים היא מצווה חשובה שהוקדש לה בתורה פירוט מיוחד ושעליה נאמר בתלמוד: לפניכם סיכום קצר ויפה של פרשת לך לך: בתחילת פרשתנו מתגלה אברהם אבינו בשיא גדולתו.

בַּקוּרְאָן, הַסֵפֶר הַקָדוֹשׁ לַמוּסְלְמִים, כָּתוּב.

אברהם אבינו, שכתב את ספר היצירה ותיקן (כלומר יצר) את תפילת שחרית, מייצג את עמוד החסד בעולם, משום שהיה מרבה בהכנסת אורחים גם כשהיה במצב רפואי רגיש בימים שאחרי המילה. בישראל כיום ישנם ילדים שהם אינם יהודים. להר מירון עולים בכל שנה רבבות של יהודים הבאים לפקוד את הציון הקדוש של רבי שמעון בר יוחאי.מידי שנה, ביום לג בעומר, אנו זוכים לארח את הקהל הענק שעולה למירון להשתטח בציון הקדוש ביום ההילולא של רבי שמעון בר יוחאי. דיברנו על הכנסת אורחים, על הדיבור בין המלאכים לשרה לאלוקים על לידת יצחק, ועל המומ של אברהם על עשרת הצדיקים. במצב כזה לא שייך להמשיך לדבר עם השכינה. האי גברא, הכי גרסינן (כך אנו גורסים), הלכות גדולות. בַּקוּרְאָן, הַסֵפֶר הַקָדוֹשׁ לַמוּסְלְמִים, כָּתוּב. לכן הוא מבקש אל נא תעבור מעל עבדך, ולאחר. אברהם אבינו בונה בניין, בניין של נצח, ולכן התורה מספרת לנו על כל חלק קטן של מעשיו. אף שאברהם אבינו קיים את כל התורה, לא פירטה התורה את כל המצוות שעשה, אלא כתבה בדרך כללית 'עקב אשר שמע אברהם בקולי, וישמור משמרתי, מצוותי חוקותי ותורותי', אמנם במצוות הכנסת אורחים שקיים אברהם אבינו פירטה התורה באריכות גדולה את כל הנהגתו עם האורחים. ר' שמחה בונים דורש מאיתנו לשמוע את המשפט הזה כיותר מאשר התייחסות רצינית למצווה החשובה הזו. רואים בו את היסוד של יהודי. אברהם אבינו, נולד בשנת א'תתקמח, באור כשדים שבדרום ארם נהריים, לאביו תרח מצאצאי שם בן נח, ולאמו אמתלאי בת כרנבו.

הכנסת אורחים היא דבר חשוב, שעליו נאמר בתלמוד: הכנסת. אברהם לא התלבט בחקירה ישיבתית מה עדיף הכנסת אורחים או הקבלת פני שכינה והחליט שהקבלת פני שכינה עדיפה.