להר מירון עולים בכל שנה רבבות של יהודים הבאים לפקוד את הציון הקדוש של רבי שמעון בר יוחאי.מידי שנה, ביום לג בעומר, אנו זוכים לארח את הקהל הענק שעולה למירון להשתטח בציון הקדוש ביום ההילולא של רבי שמעון בר יוחאי. ביותר אנו למדים מפרשינו יסוד חשוב בעבודת ה', הרי אברהם אבינו עה אם לא היה מתמקד בהכנסת אורחים והיה מתמסר כולו לעבודת ה' בלא טרדות והפרעות שלאורחים רבים, הרי הוא היה יכול לטפס בעצמו ולהגיע להרבה יותר. קבוצות פרק תהילים יומי + קבוצות הסגולה/התפילה היומית. יהודי עקשן, עם קשה עורף, יהודי אמיתי. הוה אמינא (הייתי אומר), הוי אומר, הכנסת אורחים, הלכה א', הערה א'.
אברהם אבינו העיד על עצמו ואנכי עפר ואפר4, שהוא היה עניו ושפל, והאריכו בזה חזל במשנה5:
אברהם אבינו, שכתב את ספר היצירה ותיקן (כלומר יצר) את תפילת שחרית, מייצג את עמוד החסד בעולם, משום שהיה מרבה בהכנסת אורחים גם כשהיה במצב רפואי רגיש בימים שאחרי המילה. להכנסת האורחים יש משמעויות שונות במקומות שונים בעולם ובתקופות שונות בהיסטוריה. מעבר ליצחק וישמעאל, לאברהם היו עוד ששה בנים מהאישה אותה נשא לאחר מות שרה, קטורה: שהרי בתורה מסופר, שכאשר הוטלה על אליעזר עבד אברהם השליחות הגורלית, למצוא אשה מתאימה ליצחק אבינו, אשה שתוכל יחד עמו להמשיך את תהליך יצירתו ולידתו של עם. בישראל כיום ישנם ילדים שהם אינם יהודים. אבל כשאתה בא למנוע ממנו מצווה, דווקא אז הוא מתחזק במצווה. לאחר שמל את עצמו ואת בני ביתו, זוכה אברהם לביקור חולים מאת הקבה בעצמו וכפי שמביא רשי את המדרש: הוא מנסה להבין את המשפט הזה ברובד עמוק יותר. האי גברא, הכי גרסינן (כך אנו גורסים), הלכות גדולות. תלמידיו של אברהם אבינו עין טובה, ורוח נמוכה, ונפש שפלה. בקטע הזה מתייחסים לביטוי גדולה הכנסת אורחים יותר מקבלת פני שכינה ברצינות. הכנסת אורחים היא ערך חשוב בתרבויות שונות הנוגע לאירוח אדם שהזדמן למקום זר. מילה או הכנסת אורחים, חמאה וחלב ובן הבקר, יהרגו רק אברהם או גם לוט, אינו יכול לזרז הגמר רק ההתחלה, ותן טל ומטר לברכה.
קבוצות פרק תהילים יומי + קבוצות הסגולה/התפילה היומית. שהרי בתורה מסופר, שכאשר הוטלה על אליעזר עבד אברהם השליחות הגורלית, למצוא אשה מתאימה ליצחק אבינו, אשה שתוכל יחד עמו להמשיך את תהליך יצירתו ולידתו של עם. בתחילת פרשתנו מתגלה אברהם אבינו בשיא גדולתו. אז הנה הפירוט ואנחנו נראה מה אפשר ללמוד מזה, וגם איך כל פרשן לוקח את הפסוקים למקום שלו. לוט אברהם אבינו הכנסת אורחים מידת החסד.
בריאת העולם אוסף קישורים , אוסף גדול של דפי עבודה לספר ראשית , סיפורי חזל עם מוסר השכל לגיל הרך.
הוה אמינא (הייתי אומר), הוי אומר, הכנסת אורחים, הלכה א', הערה א'. אף על פי כן, התורה לא פירטה לנו בכל מצוה ומצוה כיצד קיים אותה אברהם. גדולה הכנסת אורחים מהקבלת פני שכינה (שבת קכז עא). ביהדות, הכנסת אורחים היא מצווה חשובה שהוקדש לה בתורה פירוט מיוחד ושעליה נאמר בתלמוד: אפשר לומר שאחת הבחינות לאופיו היהודי של כל אחד מאיתנו היא מידת הכנסת האורחים שלו. אברהם אבינו קיים את כל התורה כולה. סעודת אברהם אבינו, הכנסת אורחים, אברהם אבינו, פרשת וירא. האי גברא, הכי גרסינן (כך אנו גורסים), הלכות גדולות. שהרי בתורה מסופר, שכאשר הוטלה על אליעזר עבד אברהם השליחות הגורלית, למצוא אשה מתאימה ליצחק אבינו, אשה שתוכל יחד עמו להמשיך את תהליך יצירתו ולידתו של עם. ביותר אנו למדים מפרשינו יסוד חשוב בעבודת ה', הרי אברהם אבינו עה אם לא היה מתמקד בהכנסת אורחים והיה מתמסר כולו לעבודת ה' בלא טרדות והפרעות שלאורחים רבים, הרי הוא היה יכול לטפס בעצמו ולהגיע להרבה יותר. מצוות הכנסת אורחים, היא אחת מהמצוות המאפיינות ביותר את עם ישראל. תלמידיו של אברהם אבינו עין טובה, ורוח נמוכה, ונפש שפלה. אברהם מבין שאם איננו רגיש לזולתו הוא אינו יכול לקבל פני שכינה.
אברהם אבינו בונה בניין, בניין של נצח, ולכן התורה מספרת לנו על כל חלק קטן של מעשיו. ואכ, כיון שבעל הבית מתעסק עכשיו בהכנסת אורחים, תתעורר זכותו של אברהם אבינו לרפאות את נכדו חיימ'ל במהרה, וכך הוה שמצבו הוטב מיד. על הרגעים בהם אברם ושרי הגיעו לארץ כנען, הירידה למצרים, מלחמת העולם וברית בין הבתרים. זמרן, יקשן, מדן, מדין, ישבק ושוח. גדולה הכנסת אורחים יותר מקבלת בפני השכינה.
אברהם אבינו, שכתב את ספר היצירה ותיקן (כלומר יצר) את תפילת שחרית, מייצג את עמוד החסד בעולם, משום שהיה מרבה בהכנסת אורחים גם כשהיה במצב רפואי רגיש בימים שאחרי המילה. בישראל כיום ישנם ילדים שהם אינם יהודים. להר מירון עולים בכל שנה רבבות של יהודים הבאים לפקוד את הציון הקדוש של רבי שמעון בר יוחאי.מידי שנה, ביום לג בעומר, אנו זוכים לארח את הקהל הענק שעולה למירון להשתטח בציון הקדוש ביום ההילולא של רבי שמעון בר יוחאי. דיברנו על הכנסת אורחים, על הדיבור בין המלאכים לשרה לאלוקים על לידת יצחק, ועל המומ של אברהם על עשרת הצדיקים. במצב כזה לא שייך להמשיך לדבר עם השכינה. האי גברא, הכי גרסינן (כך אנו גורסים), הלכות גדולות. בַּקוּרְאָן, הַסֵפֶר הַקָדוֹשׁ לַמוּסְלְמִים, כָּתוּב. לכן הוא מבקש אל נא תעבור מעל עבדך, ולאחר. אברהם אבינו בונה בניין, בניין של נצח, ולכן התורה מספרת לנו על כל חלק קטן של מעשיו. אף שאברהם אבינו קיים את כל התורה, לא פירטה התורה את כל המצוות שעשה, אלא כתבה בדרך כללית 'עקב אשר שמע אברהם בקולי, וישמור משמרתי, מצוותי חוקותי ותורותי', אמנם במצוות הכנסת אורחים שקיים אברהם אבינו פירטה התורה באריכות גדולה את כל הנהגתו עם האורחים. ר' שמחה בונים דורש מאיתנו לשמוע את המשפט הזה כיותר מאשר התייחסות רצינית למצווה החשובה הזו. רואים בו את היסוד של יהודי. אברהם אבינו, נולד בשנת א'תתקמח, באור כשדים שבדרום ארם נהריים, לאביו תרח מצאצאי שם בן נח, ולאמו אמתלאי בת כרנבו.
הכנסת אורחים היא דבר חשוב, שעליו נאמר בתלמוד: הכנסת. אברהם לא התלבט בחקירה ישיבתית מה עדיף הכנסת אורחים או הקבלת פני שכינה והחליט שהקבלת פני שכינה עדיפה.